Sobota, 20 kwietnia 2019 
 Emak Bakia
reż. Man Ray
 
rok produkcji: 1926
kraj produkcji: FRA
czas trwania: 17 min.
taśma: czarno-biała, z dźwiękiem, 35mm
publikacja video/dvd: bfi
 
 re?yseria, zdj?cia: Man Ray
wspó?praca: J.A. Boiffard, Robert Desnos
muzyka: Stéphane Grappelli, Django Reinhardt
wyst?puj?: Alice (Kiki de Montparnasse) Prin, Jacques Rigaut

 
 Kadry z filmu <i>Emak Bakia</i> Man Ray`a Kadr z filmu <i>Emak Bakia</i> Man Ray`a Kadr z filmu <i>Emak Bakia</i> Man Ray`a  
 Ten film stanowi rozwini?cie pomys?ów wykorzystanych w pierwszym filmie Man Raya, Le Rétour de la Raison. Jego tytu? znaczy w j?zyków Basków tyle co "Odczep si?". Film mia? by? w zamierzeniu Raya dzie?em surrealistycznym, otwiera go widok artysty przy kamerze z wklejonym w jej obiektyw obserwuj?cym okiem, natomiast zamyka sekwencja z Kiki de Montparnasse otwieraj?c? oczy z namalowan? na jej powiekach drug? ich par? - we ?nie widzimy to co niewidzialne...

W filmie Ray miesza obrazy abstrakcyjne i rzeczywiste, w których poprzez du?e zbli?enia, nieostro??, gwa?towne ruchy kamery i gr? ?wiate?, tak?e szuka elementów abstrakcyjnych. Stosuje wiele efektów, podwójn? ekspozycj?, przyspieszony ruch i animacj? poklatkow?.

Man Ray wykorzysta? w filmie wszystkie or??a surrealizmu - automatyzm, iiracjonalno??, brak logiki wydarze? (logik? snu) i klasycznej narracji. Dla surrealistów, którzy odrzucili film jako zbyt dadaistyczny efekt by? a? nadto radykalny.

P.S.
Przy okazji artysta da? wyraz swojej s?abo?ci do pi?knych kobiet, które towarzyszy?y mu ca?e ?ycie (obraz nr 2).
 
 #KOMENTAR
2000kur@wp.p
kobieta z oczami namalowanymi na powiekach to Kiki z Montparnasse, właścicielka pięknego tułowia z filmu \"La Retour de la Raison\".

treść komentarza:

podpis: (e-mail):
antyspam: (ile to/how much is 4+4):



 

Man Ray


Fatal error: Cannot use string offset as an array in /home/huncwot2/domains/3cinema.kunstu.com/public_html/funkcje_right.php on line 26